Mosfet 2 s brzdou

Další verze spínání pomocí mosfetu tentokrát s měkou aktivní brzdou. Motor se po puštění spouště zkratuje a energie se protopí ve vinutí motoru. Paradoxně se motor bude zahřívat více při střelbě jednotlivýma než dávkou. Každým bržděním se vinutí motoru ohřeje což zkracuje jeho životnost.

Při rozumném napětí baterky  do 9,6V není důvod brzdu používat ( ale jinak normální mosfet bez brzdy už je na 9,6V vysoce vhodný). Při vyšším napětí se může stát, že vám zbraň bude střílet více kulí i na jedničky. Je to velkou setrvačností kol, které svým doběhem znova natáhnou píst. Pak je na místě snížení napětí baterky anebo právě brzda. Zbraň se slyšitelně ztiší, což ocení lidé kteří hrajou na jistotu a nepotřebují se hned prozradit.

 

VAROVÁNÍ:

Brzdu zbytečně nepoužívejte pokud nemáte problémy se střelbou více kulí na semi. Bržděním "na fleku" dostává mechanika pořádně zabrat a u střední třídy (Cyma,JG,ASG,APS,Dboyi,PJ,atd) je lepší to nepokoušet. Bez brzdy bude životnost kol klidně 5let a možná i víc. S brzdou to můžou být jen dva roky, dva měsíce, nebo taky dvoje hraní. To nikdo neví !

Schéma:

Mosfet III soft brake photo MosfetIIIsoftbrake2_zps235cb757.jpg

Porovnání s klasickým mosfetem II:

Mosfet III normal vs soft brake photo DSCF1828_zps3ecaf24a.jpg

Moc sem se s tím nepáral a nabastlil to na kousek univerzální desky. Před zalitím neutrálním silikonem je dobré očistit vše od zbytků kalafuny.

Mosfet III photo DSCF1829_zps4396efe0.jpgMosfet III photo DSCF1830_zps071fd29e.jpgMosfet III photo DSCF1832_zps57cf9eb1.jpg

Mosfet III photo DSCF1834_zps85a4b332.jpgMosfet III photo DSCF1833_zps950503ee.jpgMosfet III photo DSCF1835_zps6f371074.jpg

Mosfet III photo DSCF1831_zpsfbba5071.jpg

Video porovnání s klasickým mosfetem: