AK47 kabeláž s pojistkou I

 

Po koupení nové baterie jsem měl dost těch prokletých TAMIYA konektorů a rozhodl jsem se přejít na DEAN konektory, které zvládnou až 100A. Abych do pažby narval větší baterii, musel sem někam nastrkat kabely od baterky i s konektorem. Původní instalace je pěkná prasárna. Na kabelu je plastové pouzdro na 25A pojistku (rychlou) a ve spoji mezi tělem a bažbou je další Tamiya konektor (!). Pojistka se rozpadla v ruce a nechápu jak mohla přesnést aspoň 10A.

 

Pažba drží na třech šroubech které jdou do konzolí na konci zbraně. Po odstranění šroubů jde pažba snadno vytáhnout a pak lze rozpojit konektor.

Asi nikoho nepřekvapí, že vodiče vedoucí dál do zbraně jsou asi poloviční než ty od baterie. Tady dobře platí "Co oko nevídí, to srdce nebolí" .

Místo spoje s konektorem jsem napájel nový kus kabelu z 6,3mm fastony pro zapojení auto pojistky a celek zakončil DEAN konektorem. Toto řešení je mnohem skladnější a navíc se mi pod baterku vejde další záložní pojistka pro každý případ.

Spoje jsem izoloval teplem smrštitelnou bužírkou a omotávačkou na kabely. Prostě co bylo po ruce. Jako pojistku jsem použil starou ze sady z auta, ale když byste dneska kupovali novou chtějte čirou barvu-25A.

 

Fotky staré kabeláže:

AK47 CM028 stara kabelaz

 

 

AK47 CM028 stara kabelaz AK47 CM028 stara kabelaz

Fotky nové kabeláže:

Ak47 kabelaz

Ak47 kabelaz

Ak47 kabelaz

Ak47 kabelaz

Závěr:

Auto pojistka stojí asi 3kč a pár faston konektorů něco málo navíc takže doporučuju všem si udělat aspoň tuhle malou úpravu která vám zase sníží přechodový odpor cestou od baterie k motoru.